Sfaturi utile pentru ochi sanatosi

Pentru a va proteja corespunzator ochii si implicit vederea, trebuie urmate cateva sfaturi utile:

 

  • Purtati ochelari de soare cu lentile ce sunt prevazute cu filtru impotriva radiatiilor UV chiar si intr-o zi innorata sau pe timp de iarna.
  • Daca serviciul dumneavoastra presupune petrecerea unui timp indelungat in fata computerului, este recomandat sa faceti pauze la un interval de 20-30 min.

De asemenea, este foarte recomandat sa purtati ochelari de vedere cu filtru special pentru calculator deoarece diminueaza semnificativ starea de oboseala a ochilor.

 Puteti incerca chiar si un exercitiu:

 • inchideti ochii si acoperiti-i cu palmele;

• respirati adanc de cateva ori;

• deschideti ochii si lasati-i un moment sa se obisnuiasca cu intunericul provocat de palme;

• coborati palmele si lasati ochii sa se acomodeze cu lumina, dupa care va puteti relua lucrul la calculator.

  •  Evitati incaperile cu fum. Acesta afecteaza membrana delicata a ochiului. In cazul in care nu este posibil acest lucru, trebuie sa aveti grija ca ochii sa fie in permanenta hidratati, folosind picaturi speciale pentru ochi.
  • Respectati instructiunile de utilizare si intretinere a lentilelor de contact fie cu dioptrii sau cosmetice: acestea trebuie curatate adecvat pentru a nu introduce in ochi bacterii.
  • Daca aveti ochii mai sensibili, folositi produse pentru machiaj corespunzatoare, hipoalergice. Specialistii recomanda schimbarea rimelului la 3 luni deoarece poate contine bacterii dupa o utilizare indelungata .
  • Renuntati la fumat! Riscul aparitiei afectiunilor oculare este mai ridicat la fumatori. Conform studiilor, fumatorii sunt de 2 ori mai predispusi sa-si pierda vederea la batranete decat nefumatorii.Orice obicei care incetineste circulatia sangelui, atat fumatul cat si consumul de alcool, poate afecta sanatatea ochilor.
  • Incercati sa aveti o dieta echilibrata:

• Alimentele bogate in luteina si zeaxantina (oua, varza, spanac);

• Fructele si legumele care contin beta caroten (morcovi, mango, piersici);

• Fructele si legumele bogate in vitamina C (portocale, capsuni, rosii, ardei verzi);

• Alimentele bogate in vitamina E (migdale, seminte de floarea-soarelui);

  • Faceti o vizita la medicul oftalmolog o data pe an, chiar daca nu simtiti ca aveti probleme. A preveni este mai usor decat a trata!