10 rezolutii pentru o vedere sanatoasa la anul!

1. Mananca inteligent! – O dieta bogata in fructe, legume cu frunzesi acizi grasi Omega 3 te va ajuta sa reduci riscul de ochi uscati si degenerarea retinei.

2. Lasa-te de fumat! – Fumatul creste riscul de cataracta, degenerarea retinei si alte afectiuni grave ale ochilor. Daca fumezi, renunta! Daca nu fumezi, nici sa nu incepi!

3.  Fa miscare! – Cercetarile au aratat ca exercitiile fizice reduc riscul de glaucom si deficiente ale vederii relationate cu diabetul.

4. Examineaza-ti regulat ochii! – Copiii si varstnicii, in special, ar trebui sa isi faca anual controale amanuntite ale ochilor, pentru a monitoriza schimbarile de vedere.

5. Imbunatateste-ti ochelarii! – Intreaba-ti oftalomologul despre ultimele aparitii in domeniul lentilelor hight-definition si a tratamentelor anti-reflex care iti pot imbunatati semnificativ claritatea vederii.

6.  Poarta ochelari de soare! – protejarea ochilor de razele UV reduce riscul de cataracta si de degenerare maculara, mai ales daca esti purtator de ochelari de vedere.

7. Ingrijeste-ti corect lentilele de contact! – Daca porti lentile de contact, asigura-te ca le curati, dezinfectezi si inlocuiesti conform cu instructiunile din prospect, pentru a evita disconfortul si infectiile.

8. Poarta ochelari de protectie speciali pentru anumite situatii! – Daca stilul tau de viata o solicita, protejeaza-ti ochii cu ochelari speciali pentru sport, pentru activitati in aer liber sau pentru condus.

9. Redu expunerea ochilor la computer! – Cand lucrezi la computer, odihneste-ti ochii la fiecare 20 minute, pentru a evita suprasolicitarea si uscarea acestora. Intreaba-ti oftalmologul despre filtrele de lentile speciale pentru PC.

10. Foloseste ochelari pentru sport! – Protejeaza-ti ochii, creste confortul si imbunatateste-ti performanta cu ochelari specilai pentru sportul pe care il practici.